Legile managementului

- Prima lege a managementului este ca exista.
- Cine detine aurul stabileste regulile.
- Cei ce au primesc. Cei ce pot - fac. Cei ce nu pot - ii invata pe altii. Cei ce nu-i pot invata pe altii - administreaza.
- Indecizia este baza flexibilitatii.
- Orice este posibil daca nu stii despre ce vorbesti.
- Nu crea nici o problema pentru care nu ai nici un raspuns.
- Oricine poate lua o decizie daca are suficiente informatii. Un manager bun poate lua o decizie fara a avea informatii suficiente. Un manager perfect poate lua o decizie fara a avea nici un fel de informatii.
- Cind un manager vrea sa-si impresioneze subalternii cu detalii sofisticate, inseamna ca el a pierdut din vedere obiectivul final.
- Nu veni niciodata cu idei noi, care ti se pot da inapoi ca sarcini.
- Pentru fiecare viziune exista o contraviziune, la fel de atragatoare.
- Sedintele sint evenimente in care minutele conteaza, dar orele nu.
- Daca parasesti camera risti sa fii ales.
- Nu exista un moment mai prielnic ca acum, pentru a amina ceea ce nu vrei sa faci.
- Cu cit un plan este mai complicat si mai grandios, cu atit sansele lui de esec sint mai mari.
- Cu cit planifici mai bine un proiect, cu atit este mai mare riscul de confuzie, atunci cind ceva nu merge bine.
- Orice problema tehnica poate fi rezolvata daca sint destui bani si, respectiv, destul timp. Din pacate, nici una dintre cele doua cerinte nu poate fi indeplinita.
- Printre economisti, lumea reala este considerata adesea un caz special.
- Tehnologia este dominata de doua tipuri de oameni:
a) cei care inteleg ceea ce conduc;
b) cei care conduc ceea ce nu inteleg.
- Daca exista o cale de intirziere a unei decizii importante, un bun management o va gasi.
- In orice intreprindere, munca se orienteaza spre nivelele cele mai de jos ale ierarhiei.
- Daca o idee a supravietuit unui sistem birocratic si a fost implementata, inseamna ca nu a fost deloc interesanta.
- In orice intreprindere exista o persoana care stie tot ce se intimpla aici. Aceasta persoana trebuie data afara.
- Mai usor sint recunoscute talentele din alta parte decit talentele din propria companie.
- Recrutarea personalului inseamna de multe ori triumful sperantei fata de experienta.
- Daca un subordonat iti pune o intrebare particulara, dar pertinenta, priveste la el de parca si-ar fi pierdut sensul realitatii. Cind isi va pleca ochii, parafrazeaza-i intrebarea.
- Gindeste inainte de a actiona.
- Este bine ca in afara biroului sa ai mersul grabit pentru a nu da prilejul subordonatilor sa-ti puna intrebari.
- Daca dai dispozitii, sa fie verbale. Cele scrise pot fi folosite mai tirziu impotriva ta.
- Un management bun este expresia unei mari idei.
- Schimbarea lucrurilor este o tema preferata a oricarei conduceri.
- Oricit de mult muncesti, niciodata nu faci destul. Ceea ce nu faci este intotdeauna mai important decit ceea ce faci.
- Cind esti in dubiu, murmura. Cind esti in dificultate, deleaga pe altcineva sa rezolve problema. Cind esti direct raspunzator, cintareste.
- Un plan bun astazi este mai necesar decit unul perfect miine.
- Daca o problema conduce la prea multe sedinte, atunci sedintele devin mai importante decit problema insasi.
- Atunci cind nu este necesar sa se ia o hotarire, este necesar sa nu se ia nici o hotarire.
- Daca nu-i poti convinge pe birocrati, atunci creeaza confuzie.
- Eficienta unei sedinte este invers proportionala cu numarul participantilor si cu timpul afectat.
- Durata unei sedinte creste cu patratul numarului de participanti.
- Timpul afectat fiecarei probleme de pe agenda sedintei va fi invers proportional cu importanta ei.
- Cu cit doresti mai putin sa faci parte din tot felul de comitete si comisii, cu atit vei fi rugat mai mult sa o faci.
- Timpul inseamna bani.
- Nu exista prinz gratuit.
- Cheltuielile tind sa creasca pina egalizeaza veniturile.
- Pentru saritura in inaltime este mai bine sa antrenezi un om care sare 2 m, decit doi oameni care sar fiecare 1 m.
- Cheltuielile banale pot fi rezolvate destul de repede; chestiunile importante nu sint rezolvate niciodata.
- Rezolvarea a "n+1" probleme necesita un timp dublu fata de rezolvarea a "n" probleme.
- Rezolvarea a 90% dintr-o problema se face de obicei in 10% din timp, restul de 10% rezolvindu-se in 90% din timp.
- Nimic nu este imposibil pentru cel care nu trebuie sa le faca singur.